Matematika


22. 6. - 26. 6. 2020

  • Učebnice str. 30, 31, 32
  • str. 32 - Děti pracují samostatně, vypracované úkoly zkontrolujte, zapište body a pošlete mi, prosím, foto. Děkuji.

15. 6. - 19. 6. 2020

  • Učebnice str. 27, 28, 29

8. 6. - 12. 6. 2020

  • Učebnice str. 24, 25, 26
  • Pracovní list -  k procvičování (každý den 1 sloupeček) - pošlu do emailu.

1. 6. - 5. 6. 2020

  • Učebnice str. 21, 22, 23

25. 5. - 29. 5. 2020

  • Učebnice str. 19, 20
  • Pracovní list (v e-mailu) - každý den 1 sloupeček
  • https://youtu.be/mwWM54V4hTk 
  • Toto video obsahuje přehled učiva matematiky za 1. ročník, tedy to, co by děti měly na konci školního roku z učiva matematiky umět. Pokud zjistíte, že dítě má obtíže v některé z pěti fází, vraťte se a chviličku každý den konkrétní fázi procvičujte. U sčítání a odčítání s přechodem přes základ 10 stačí, když děti pochopí princip a budou počítat s oporou. Počítání zpaměti do 20 s přechodem spadá do učiva 2. ročníku. Procvičovat můžete i pomocí číselné osy (papírová pomůcka součástí učebnice M 4/A nebo 20-ti cm pravítko). 


18. 5. - 22. 5. 2020

  • Učebnice str. 16, 17, 18

Na straně 16 nás čeká nové učivo - Odčítání s přechodem desítky. U odčítání s přechodem uplatňujeme obdobný postup jako u sčítání. Aby děti pochopily princip, je důležitá práce s názorem. K tomu nám slouží početní mřížka, modrá a červená kolečka. Hodně procvičujte.... V učebnici začínáme 11-, 12-, ... K procvičování využijte i zadní stranu obalu učebnice. 

  • Metodický návod,jak vysvětlit (ukázat) odčítání s přechodem, najdete zde: 

(Pozn.: U nového učiva hodně znázorňujeme, barevně rozlišujeme. Proto jednotlivé kroky jsou v zápisu příkladu rozlišeny barevně. )


11. 5. - 15. 5. 2020

  • Učebnice str. 12, 13, 14, 15
  • Procvičuj sčítání a rozklady - zadní strana učebnice. 

4. 5. - 7. 5. 2020

  • Učebnice str. 9, 10, 11
  • Str. 9 - učivo geometrie - základy rýsování: projdeme společně.
  • Geometrie 1. část: https://youtu.be/3eHN07T5bg4 
  • Potřebuješ 2 kusy papíru o velikosti A4, pastelky nebo fixy (žlutou, oranžovou, červenou, modrou a zelenou)
  • Geometrie 2. část: https://youtu.be/rR3ICMMqxh4
  • Potřebuješ papír, pravítko, ořezanou tužku
  • Dále procvičuj sčítání a rozklady 9+, 8+, 7+, 6+ (zadní strana učebnice - obal)


27. 1. - 30. 4. 2020

  • Učebnice str. 6, 7, 8
  • str. 6 - zelený rámeček přepiš do sešitu. (Kdo potřebuje, příklady si rozepíše.)
  • str. 7 - přičítání k číslu 8 - postupujeme stejně jako u přičítání k číslu 9.
  • zadní strana učebnice - obal: procvičuj sčítání a rozklady, zatím jen 9+, 8+


20. 4. - 24. 4. 2020

  • Podívej se, jestli máš hotovou geometrii z minulého týdne.
  • Učebnice str. 4 - opakování
  • Tento týden nás čeká nové učivo, kterým vás pomocí videonahrávky provedu. Aby se nám dařilo, je potřeba zopakovat sčítání a odčítání do 10, rozklad čísel do 10 a spoje 10 + 1, 10 + 2, 10 + 3,... K tomu můžeš využít tyto pracovní listy nebo i zadní stranu obalu Matematiky 2. Doporučení: Jako první vypracuj "Domečky - rozklad", další pracovní listy můžeš použít k pozdějšímu procvičování. 

  • Učebnice str. 1, 5 - nové učivo, projdeme společně. Z přílohové části Matematiky 2 vyloupni zelený obdélník s bílými kruhy, modrá a červená kolečka. 
  • Hodina matematiky - učebnice str. 1: 
  • 1. část: https://youtu.be/M2JJbUhlXHI 
  • 2. část: https://youtu.be/kQNWbLV2reM (Učebnice M 4/A, početní mřížka, modrá a červená kolečka - s početní mřížkou pracujete zároveň se mnou a matematický zápis sledujete pouze očima. V případě, že některá část videa bude pro vás příliš rychlá, poproste rodiče, aby vám video zastavili a poté opět pustili.) 

14. 4. - 17. 4. 2020

  • Vypracuj okopírované listy - počítej a vybarvuj, list 4a. (List 4a - Objev skrytý obrázek, políčka vybarvuj stejnou barvou. Každý den vypočítej jednu tabulku.) 
  • Učebnice Matematika 4/A str. 2, 3 - opakování. M str. 2/cv. 5, 6 - Při znázorňování nezapomeň vyznačit desítku. (Pokud úloze rozumíš, vypočítáš ji správně, nemusíš znázorňovat.)
  • Geometrie - základní geometrické útvary v rovině - videonahrávka    (2 části)
  • https://youtu.be/bMT3aYGP_DY
  • 1. část: Potřebuješ vytištěný pracovní list, 4 pastelky nebo fixy (žlutou, červenou, modrou, zelenou). Pokud nemáš možnost tisku, nic se neděje, budeš se jen dívat a počítat s námi. 

  • https://youtu.be/OpuR2Fjak3k
  • 2. část: Připrav si 4 geometrické tvary - najdeš je v přílohové části Matematiky 2 nebo si připrav 4 kartičky s tvary (1 kartička = žlutý kruh,  1 kartička = červený trojúhelník, 1 kartička = modrý čtverec, 1 kartička = = zelený obdélník).


6. 4. - 8. 4. 2020

Matematická hádanka: Na rybníce plavaly husy. Jedna plave přede dvěma, jedna mezi dvěma, jedna za dvěma. Kolik hus bylo na rybníce?  

                                                                                                                         (správná odpověď: tři)

  • Učebnice str. 30, 31, 32

Pro připomenutí, zopakování: Vztahy o několik více, o několik méně:  

Strana 32 - souhrnné opakování - pracuj samostatně. (Prosím rodiče, aby dětem pomohli jen se zadáním úkolů a aby děti pracovaly samy. Na základě tohoto opakování uvidíte, jak vaše dítě zvládlo učivo matematiky. Prosím, vyfoťte mi tuto stránku a pošlete. Děkuji.)
Procvičuj sčítání, odčítání i rozklady v číselném oboru do 20 - vnitřní strana obalu. (Procvičuj průběžně, rozděl si obsah strany do několika dnů, můžeš se k ní opětovně vracet.)

  • Např. číslo 13
  • 13 to je 12 a 1, 12 + 1 nebo 12 červených kostek a 1 žlutá kostka, příklad 12 + 1 = 13
  • 13 to je 11 a 2, 11 + 2 nebo 11 červených kostek a 2 žluté kostky, příklad 11 + 2 = 13
  • Nebo klást otázky: "Mám 12 kostek, kolik chybí do 13? Mám 1 kostku, kolik chybí do 13?".....

VELIKONOČNÍ POČÍTÁNÍ (materiály ke stažení a vytištění - DOBROVOLNÉ):


30. 3. - 3. 4. 2020

  • Učebnice str. 27, 28, 29

Zelené rámečky opět přepište do sešitu nebo na papír, pište i s jednotkami (kg). Písmeno "g" jsme se ještě neučili. Prosím, ukažte dětem, jak se píše, věřím, že to zvládnou (M 28/5).

U cvičení, která jsou zaměřená na příklady typu o "n" více, o "n" méně je vhodné využít názorných pomůcek, např. kostek. Poté nakreslete a zapište (viz M 27/1).


Jak pracovat se slovní úlohou? 

Ve škole si slovní úlohu přečteme, důležité informace podtrhneme, čísla zakroužkujeme. Znázorníme, vytvoříme příklad a vypočítáme. Nakonec napíšeme odpověď,kterou jim předepíši na tabuli. Prosím, doma odpověď dětem předepište na papír, děti si ji opíší. 

U sčítání a odčítání, u příkladů o "n" více, o "n" méně využíváme číselnou osu. Pokud ji děti nemají, stačí pravítko do 20. 

  • Trénujeme s číselnou osou: Hrotem tužky hbitě ukazuj. Např.
  • číslo, které má 1 desítku a 2 jednotky
  • číslo, které leží mezi 18 a 20
  • číslo, které je hned před 17
  • číslo, které je hned za 15
  • číslo, které je o 3 menší, než číslo 17 ( A jaký k tomu patří příklad?)
  • děti zadávají někomu doma, mohou vymyslet hádanky
  • Řeknete řetězec příkladů, děti si ukazují na ose, řeknou jen výsledek. Je to těžké na soustředění.                    Např. 10 + 5 - 4 + 7 - 4 je kolik ?
  • Za každou správnou odpověď si dáme za odměnu hvězdičku :-).



23. 3. - 27. 3. 2020

  • Učebnice str. 25, 26
16. 3. - 20. 3. 2020

  • Učebnice str. 20, 22, 23, 24

10. 3. - 13. 3. 2020

  • Učebnice str. 16, 17, 18, 19


Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky